Sponsoreret indhold

Kultur:

Personen:

Sanne Sehested Nielsen er kreativ direktør og skaberen af Gestuz. Hun har altid drømt om at starte sit eget brand, så i 2007 blev Gestuz skabt.

Hendes vision har helt fra start været helt klar. Gestuz skal designe et sexy og feminint univers, med klassiske og rock ́n ́roll undertoner. Der skal være fokus på høj kvalitet og stor opmærksomhed på detaljen i hver kollektion.

Hendes skandinaviske kulturarv er en vigtig retningslinje.
Her er dog også fokus på at få nye synsvinkler på skandinavisk enkelthed, hvilket kommer til udtryk i hendes kollektioner.

Missionen er at få kvinder til at drømme og føle sig smukke i hendes kreationer.

Hun vil skabe sofistikeret og elegante ”go to go” og ”forever styles”, hvor der leges med kontrasterne mellem det formelle og det afslappede. D
Designs, som den moderne kvinde ønsker, at fylde og beholde i deres skabe igennem hele livet.

Organisationen:

I 1993 startede Sanne Sehested Nielsen sin karriere inden for dansk mode i Bestseller.
Først som indkøber, derefter i salg, produktudvikling og retail. I 2007 blev Gestuz grundlagt på baggrund af

Sanne Sehested Nielsens drøm om at starte sit eget mærke.

Gestuz har fået en meget stærkere profil på deres tøj. De er blevet mindre mainstream og mere deres egen. De har et rocket, brugbart hverdagsunivers, og de tager ofte udgangspunkt i skind

og jeans, og leger gerne med print og silke.
Brandet tror på, at rene linjer og enkelthed med kant er vejen frem, på det store globale marked.

Gestuz har to underkollektioner:

Gestuz Denim:

Her ses en kollektion der hylder et tidløst denimlook, der skal komplimentere Gestuz’ afslappende og feminine æstetik.

Pt. består denne af 3 styles i forskellige farver.

Gestuz NOOS:

Her ses basismodeller som løbende kan suppleres op. NOOS står for ”Never goes Out Of Stock. Pt. består denne af 8 styles i forskellige farver.

Target Group

GESTUZ -PIGEN ER FEMININ, MODIG OG SOFISTIKERET.
HUN ER MODE -OG KVALITETSBEVIDST OG EN MODERNE KVINDE, DER HVILER I SIG SELV OG TOR TAGE CHANCER.
HUN ER BADE EN DROMMER OG REALIST.
HUN BLANDER DET I OJNEFALDENDE MED DET AFDA MPET OG GOR DET PA EN OVERBEVIDSENDE MADE.
OG SA FORMAR HUN, AT GORE HENDES STIL PERSONLIG.

Resultatet af Gestuz’ fashion extent og bestykningsplan:

The base:

Her er det basismodeller inden for forskellige produktkategorier. Her finder jeg ialt 15 styles.

Et højt antal base-modeller = et brand der fokuserer på stabilitet og stort stykantal.
Her er et lavt antal base-modeller, så kan konkludere, at Gestuz ikke prioriterer dette højest.

Her det styles som er meget tro mod brandets DNA og er derfor let genkendelige og et mærkeprodukt. Hvis du ser på et produkt vil du kunne genkende det som brandet med det sammen.

Begrebet The Core indicerer en anderledes markedsstrategi og genkendelighed.
Her har jeg ikke placeret nogle styles, for selv om Gestuz er meget tro mod deres design, ville jeg ikke blot ved at se på stylen kunne sige det er en style fra Gestuz. Jeg vil nærmere sige, at designet kan hovedsageligt skal underlægges begrebet The Profile design, da det er styles, der fornyer trenden og moden, samtidig med, at det tager hensyn til målgruppens forståelse af mode styles, hvilket indicerer

et modebevist brand. Her har jeg fundet 42 styles. Hvilket er 71,8 % af totalen af toppe.
Herved kan jeg konkludere at Gestuz ́design hovedsageligt er The profile og derved se, at brandet har en modebevidst strategi.

Ud fra bestykningsplanen kan jeg se på hvilke styles jeg skal prioritere i min SS17 kollektion.