For tøjdesigneren

Gestuz’ Kollektioner SS 14, 15 & 16 – DEL 1

Gestuz’ Kollektioner SS 14, 15 & 16 – DEL 1
5 (100%) 5 votes

DESIGN DNA-GESTUZ

Det fysiske:

Produkt:

Gestuz’ designstil er minimalistisk og elegant, samt sofistikeret og feminint med rå detaljer.
Brandet er meget tro imod dets design-DNA. De unikke designs er manifesteret med de feminine former og silhuetter, som får et twist af maskulinitet med rock’n roll, det minimalistiske og de rå detaljer. Dette giver en skøn og spændende kant i deres trendy styles.

På trods af, at Gestuz er tro imod design-DNA’et, er tilgangen i enhver designproces vovet, sexy og stemningsfuld.

Stemninger er nøglen til deres design.
Her er det f.eks. stemninger fra rejser, farvesammensætninger, folk på gaden, på et marked eller i vintagebutikker, samt en dragende stemning af silhuetter og kvaliteternes bevægelse på folk.Det formår herved at udstråle det underspillede,
det afslappede og chikke samt det markant strømlinede.

Designet bruger rene snit, boxy former og ind til kroppen pasform uden at være helt stramt.
Som sagt er designet minimalistisk og feminint, men der er ofte en detalje, der er skiller sig lidt ud og giver et råt look.

Detaljerne kan være:

-Læg.

-Beekabo shoulders.

-Plissé.

-Spaghettistropper.

-Dybe udskæringer.

-Frillly Flounce

-Bandeau Neckline.

-Crepé.

-Elastik i taljen. (bred og tynd).

-Asymmetriske former.

-Høj halskrave.

-Snøre effekter.

Farver:

Farverne bliver holdt meget i feminine skandinaviske farver.
Farverne sort, hvid, grå og blå nuancer går igen i hver kollektion.
Disse bliver mixet med andre udvalgte farver afhængig af tidens trends. Disse farver varierer fra de fra kollektion til kollektion. Gestus benytter desuden ofte print i kollektionerne.
F.eks. var farverne i SS16:
-Sort.
-Hvid.
-Blå
-Denim.
-Vanilla
-Rød.
-Blomsterprint.

Materialer:

De bruger kun materialer i meget høj kvalitet. Her prioteres kvalitet frem for kvantitet.
Som direktøren, Sanne Sehested Nielsen siger:

”ud med polyesteren ind med silken”.

Gestuz har en stor kærlighed for skind og til dels også ruskind, hvilket er en stor del af deres kendetegn.

Symbolsk:

Brandet bruger ikke synlige logo eller printede statements, men imod et genkendeligt udtryk i designet med dets feminine look

med et råt twist.

Bruger:

Funktionelt:

Designets lette boxy og ind til kroppen pasforme giver brugeren en følelse af lethed og komfort. Det er ikke kun de enkle og rene snit, men også de lette og lækre materialer, som giver en dejlig fornemmelse mod kroppen.
De feminine silhuetter i designet komplimenter kvindekroppen, så den fremstår smuk og feminin. Formerne og snittene i designet gør, at det er et meget alsidigt design, som de fleste kvinder ser godt ud i.

Det giver en følelse af overskud og selvtillid.

Tøjet er praktisk og funktionelt både på det fysiske og mentale plan. Det er vigtig for designet, at de forskellige styles let kan dresses up til en aften i byen eller dresses ned til flot hverdags outfit ved hjælp af accessories.

Kvaliteten er helt i top og brugeren invester i et tidsløst design, som holder formen og kvaliteten.

Emotionelle:

Designet henvender sig til den skandinaviske kvinde, der værdsætter enkel feminisme med kant.
Det er den modebevidste kvinde, der har fokus på, hvad der bevæger sig inden for trends i modeverden.

Der er stadig plads til, at hun kan udvikle en unik og personlig stil. Hun prioritere kvalitet frem for kvantitet.

Smuk, feminint, positivitet, glæde, selvtillid, velvære, afslappethed, tilfredsstillelse, moderigtig, stilfuld, speciel og ”eyes on you”, er nogle af de ord, der kan beskrive den følelse designet giver brugeren.

GÅ TIL DEL 2

Related Post