Sponsoreret indhold

Svaret er formentlig nej, men man er godt på vej, hvis man kan skabe et behov hos kvinder.

Et produkt som formår at højne kvinders livskvalitet.

I dag er nogle af menneskets behov kærlighed, anerkendelse, opmærksomhed og status. Opfyldes disse behov opnår man som menneske en følelse af at være unik og selvsikkerhed (Abraham Maslow 1943, Bo Folkmann 2211).

Dette er en af grundene til at blandt andre Notes Du Nord har fået international succes på kort tid, da de skaber mode efter filosofien, at kvinder ønsker at klæde sig unikt og føle sig selvsikre.

”We simply make well designed con dence!
We care deeply about the feeling of the textiles against your skin, the durability of the clothes and that beautiful,
little detail in the fabric,
which makes all the difference.”

(Notes Du Nord 2017)

Notes Du Nord er et nyt dansk tøjbrand etableret i 2016 af Sara og Rasmus Sode. Brandet fokuser meget på form, god pasform, farver og den æstetiske skønhed i hver enkel detalje. Notes Du Nord ønsker at opmuntre kvinder til at prøve noget nyt og give dem mere selvtillid, mens de gør det. Målet er, at give kvinderne følelsen af, at de allerede er unikke og tøjet blot understreger dette. Brandet opstod som et oprør til den normcore-tendens, vi har set meget til siden 2013. Designet er mere farverigt og italiensk inspireret.

Hele universet omkring Notes Du Nord er bygget op omkring en blanding af den luksuriøse fornemmelse fra art deco æra og kombineret det med de ru kontraster fra revnet beton, rippet tapet og tilgroede forladte haver (Anders Skou Kristiansen 2016).

Som kreativ direktør finder Sara Sode inspiration overalt. I historien om mode, hvor må detaljer genbruges, rejser, forskellige kulturer, naturen, loppemarkeder og folk på gaden (The Counsel 2017).

Det ville derfor være i Notes Du Nords stil, at bruge naturens smukke blomster som inspirationskilde, relevante trends og egne prints til delkollektionen Spring 2018, så det hele bliver et sammenhængende og gennemført univers.